ambulante begeleiding

Kinderen hebben af en toe een zetje en aandacht nodig om verder te kunnen stappen. Soms is dit klein en af en toe is er voor deze stap meer tijd nodig.

Ik werk vaak met kinderen en sluit aan bij wat nodig is. Ik kan wat betekenen in:
* de diagnostiek en hulp bij lezen, spelling en rekenen
* de werkhouding en de executieve vaardigheden
* faalangst en opbouwen van meer zelfvertrouwen

Als ik met kinderen werk, ben ik gewend om aan te sluiten bij wat er al is, in gesprek te gaan met de betrokkenen en samen te kiezen voor de doelen die nodig zijn. Bij het werken vind ik het belangrijk om iedereen aan te spreken op zijn eigenaarschap en op deze manier samen een stap te maken.

Er zijn verschillende materialen waarmee ik graag werk, zoals met de technieken van ‘teken je gesprek’, met de werkmap voor een ‘fixed mindset’ van Fixie en Growie of het werken met de methode Kids Skills. Verder werk ik graag met ‘het verbeterbord’ om te zoeken naar oplossingen en te leren zien dat je zelf al veel vaardigheden hebt.